fredag den 6. januar 2012

Nøgleringe

Små hæklede nøgleringe, som ikke tager mange minutter at producere:


Hækl 2 luftmasker
I anden maske fra nålen hækles nu 6 fastmasker
hækl 2 fastmasker i alle masker (12)
hækl 2 fastmasker i hver 2. maske (18)
hækl 2 fastmasker i hver 3. maske (24)
hækl 2 fastmasker i hver 4 maske (30)
Hækl fastmasker hele vejen rundt, slut med kædemaske og bryd garnet.

Lav endnu en figur som ovenstående.

Hækl de to figurer samen med fastmasker hele vejen rundt. Fyld figuren med bamsefyld eller vat, inden hullet bliver alt for lille.

Når figuren er hæklet sammen forsættes med 31 luftmasker. Spring 1. maske på nålen over og hækl 30 fastmasker tilbage. Bryd garnet. Put "snoren" igennem en nøglering og fold snoren, så der er 15 masker på hver side. Hæft enderne der hvor du startede med at hækle luftmasker.

Med et stykke garn formes nu en blomst ved at sy igennem blomstens midte og ud i siderne. Sørg for at stramme garnet godt undervejs. Sy en knap i midten.



For og bag på tre nøgleringe.

De minste jeg har hæklet er lavet på nål 2 og de større på nål 3.
  

2 kommentarer:

  1. Hej :)

    Hvor er de bare fine! Og dejligt at der følger en opskrift med :)

    Superlækker blog du har her fyldt med inspiration og opskrifter!

    Jeg forstår ikke, hvorfor jeg er så heldig at blive din første faste læser. Når du leverer så meget inspiration.

    Jeg glæder mig til at følge med her :)

    God aften!

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  2. Tak for de søde ord:-) Det glæder mig at du finder noget inspiration her. Jeg er selv ved at blive en ret ivrig bloglæser, og synes at det er ret herligt at hente gode grin, inspiration og eftertanke rundt omkring i blog-verdenen. Der kommer flere opskrifter hen ad vejen, nøgleringe i andre afskygninger vil blandt andet blive lagt ind senere idag:-)

    SvarSlet