søndag den 22. januar 2012

Elefantastisk...

Min ene bror er en bølle. Lidt hård i filten, når det stikker ham. Sådan en af dem der helst skal mærke nakkehårene krølle på grunde af varmen, når helvede er ved at være hedt, inden han trækker sig. 


Min ene bror vil så gerne kunne klare hele verden, og har fået sig et par hudafskrabninger ind i mellem, når verden alligevel var en lidt større mundfuld, end han havde beregnet. 


Min ene bror er ligeså sårbar, som han er sej.


Min ene bror har været faret vild flere gange, i forsøget på at finde sig selv.


Min ene bror er i stand til at tage imod et kærligt og kraftigt los i rø..., når han er på gyngende grund.


Min ene bror har fundet sit ungdoms mål. Han drager til Afghanistan til august, frivilligt og stolt.


Min ene bror bliver kaldt "Lille-Per" på kasernen. 


"Lille-Per", stor og stærk, har selv bedt sin søster om at lave ham en elefant. Den skal følge ham, og jeg håber at den vil minde ham om, at der tilbage i DK, sidder en hel håndfuld mennesker, der håber at han opnår det han drømmer om... og kommer hjem som et helt menneske uden store ar på sjælen.




Elefanten er lavet fra opskriften i "Flere hæklede dyr"
Jeg har lavet den i uld/acryl på nål 5. 

2 kommentarer:

  1. Det er en rigtig fin maskot, du har lavet til din bror. Den skal nok bringe ham held og jeg er sikker på, at han vil være glad for den :)
    God vind til brormand og hatten af for ham og de andre danske soldater, der kæmper i Afghanistan og andre steder i verden.

    SvarSlet
  2. Tak Merete, både for hilsnen og ønsket om god vind:-)

    SvarSlet