søndag den 6. januar 2013

Projekter her og der....

Endelig, endelig dukkede opladeren til det gode kamera op! Mit mobilkamera leverer ikke en så tilfredsstillende kvalitet, at jeg vil bruge alt for mange billeder derfra til siden her, Men efter en lang periode hengemt i sønnens rodekasse, er opladeren nu dukket op, og jeg kan igen knibse billeder med en rimelig kvalitet.

Det kreative formår jeg ikke længere at holde til et projekt af gangen. Ofte ligger der både tre og fire igangværende projekter, hvilket egentlig passer mig godt. Det nyeste er at jeg også forsøger mig med strik - og ikke kun huer. Jeg vil SÅ gerne lære at strikke, sådan rigtigt strikke! Til jul var jeg så heldig at få "Politikens Strikke- og Hæklebog" og med den i hus, mente jeg at jeg nu godt kunne forsøge mig. Bogen er forholdsvis nem at følge og giver gode beskrivelser der er nemme at overføre til praksis. Det første projekt skulle være et par strømper... Jeg elsker hjemmelavede strømper, men jeg hader at hækle dem...
Jeg er ret tilfreds med resultater, tænker at det næste par selvfølgelig bliver endnu bedre, øvelse gør mester, siger de kloge jo.


Derudover har jeg lovet en gammel skolekammerat at lave små gopler/blæksprutter til hende, hvilket jeg også har puslet med:


Og selvfølgelig skal der forsat hækles hexagon en masse, så tæppet langsomt vokser fra dag til dag. 


Jeg er VILD med det mønster! Og hver gang jeg har det fremme, glæder jeg mig over at jeg valgte at kante det med gråt, og ikke sort. Den grå bundfarve "tillader" de andre farver at komme meget mere i spil, det bliver blomsten der dominerer og ikke en bastant sort. I like!

Tæppet har jeg heldigvis ingen deadline på. Jeg hækler gerne tre-fire hexagon om dagen og monterer med det samme, så det får lov at skride frem i et stille tempo. Og så fokuserer jeg ikke på hvor langt, eller lidt, jeg er nået, for så tror jeg at jeg kommer til at tabe pusten i længden. Foreløbig er 42 stykker monteret... 


Hvad har du på pindende/nålen for tiden?

2 kommentarer:

  1. Sikke du kan med de strømper. De er flotte, ligesom hexagonerne, og tæppet bliver helt sikkert færdigt med tiden, og det kan du bare glæde dig til.

    SvarSlet
  2. Tæppet får lov at tage den tid det tager:-) Er man bidt af en gal sokkemani, når man har produceret 4 par på en måned?

    SvarSlet