søndag den 3. februar 2013

Babystørrelser...

Jeg har fået en opgave; jeg skal lave en hæklet hue til en nyfødt, der skal fotograferes. Jeg har fået et billede at gå efter, hvilket egentlig er fint, jeg kan sagtens producere en hue der ligner uden en opskrift. Men... det er altså ret lang tid siden jeg har haft spædbørn mellem hænderne! Med to sønner der nu er 14 og 19, så er det lidt lige som om, at den der fornemmelse af hvad en nyfødt egentlig er for en størrelse, den er meeeggeeet langt væk....



Jeg har lavet dette som første udkast. Spekulerer på om den rammer rimeligt? Er der nogen af jer kloge hoveder derude, der kan fortælle mig målene på en hue i størrelse 56? Lidt ærgerligt at sende sagen til København, hvis det viser sig at jeg har skudt helt ved siden af....

Frosten bider, solen skinner, dagen igår var smuk. En tur ved Langesø i frostklar solskin, det kan jeg lide. D-vitaminmanglen tilgodeses, mens kroppen lystigt slubrer den gode energi i sig, som sådan en dag udløser...




Må I have en skøn søndag!

2 kommentarer:

  1. Størrelsen kan jeg ikke sige noget om, men jeg kan se, at den ser rigtig sød ud. Jeg kan ikke hækle (endnu) men lige pludselig skal jeg da igang. Der er så mange søde hæklede ting, så mon ikke grydelapper er der jeg starter. Du ser ud til at være lidt mere garvet ud i hæklingen. Tak for en spændende blog.

    SvarSlet
  2. Tak Kattekonen, det glæder mig at du finder den spændende. Jeg startede med at hækle for 2 år siden, og gav mig i kast med alt muligt, lige fra ugler, hagesmækker, strømper osv... Når først teknikken begynder at give mening, går det stærkt! Mon ikke vi også kommer til at se noget fra dig?

    SvarSlet